ישבו עם לפיד? ח"כ כהנא: "יש בחירות בכלל? כרגע אין בחירות"

ישראל רובין No Comments on ישבו עם לפיד? ח"כ כהנא: "יש בחירות בכלל? כרגע אין בחירות"

ח"כ מתן כהנא בשיחה עם קול חי: "יש עתיד בראשות לפיד עסוקה בשנאה, שיסוי ופלגנות. אני מתקשה מאוד מאוד לראות אותם שותפים בממשלת נפתלי בנט שתשים בראש מעייניה את אחדות העם ואיחוי השסעים והפלגנות"

מתן כהנא צילום: הימין החדש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מתן כהנא (ימינה) בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן בקול חי "אנחנו מפלגה שהיא הכי ימנית במשכן הכנסת. אנחנו רוצים להקים ממשלה שתתעסק במשבר הבריאותי והכלכלי ובשסע הנרחב בעם. זה מה שאנחנו רוצים לעשות ומיד שידע לשים את המאבקים בצד ולבוא לתת כתף יוכל להיות איתנו".

בנוגע לאפשרויות לפיצולים ברשימה, אומר כהנא: "הציבור של הציונות הדתית הוא אכן ציבור מגוון אבל לשמחתי, היום כל הציבור הזה יכול למצוא בימינה את הבית הבלעדי שלו. אנחנו מסכימים במאה אחוז על תשעים אחוז מהנושאים".

קאהן: גם איתמר בן גביר? גם רפי פרץ?

כהנא: "אנחנו לא עוסקים בשמות עכשיו. אנחנו עוסקים בבניית הדרך. הדרך שלנו היא ברורה".

קאהן: האם בן גביר ששרף לימין הרבה קולות בבחירות האחרונות כי לא קיבלתם אותו, יכול לחבור אליכם?

כהנא: "אני כבר אמרתי את עמדתי לגבי בן גביר, אבל אני חושב באותה נשימה שכל הדתיים הלאומיים יכולים למצוא את הבית שלהם אצלינו ואנחנו נהיה מפלגה מאוד רחבה. כולם ימצאו את מקומם אצלינו וידעו שבאנו לעבוד עבורם".

בהתייחסו לאפשרות של ישיבה בממשלה יחד עם יש עתיד בראשות יאיר לפיד, ענה ח"כ כהנא: "יש עתיד עסוקים בשיח של שיסוי, בשיח של זלזול בכל מה שמדיף ריח של יהדות. אני לא חושב שהם שותפים טבעיים בכלל והם יצטרכו לעשות דרך ארוכה מאוד בכדי לשתף איתנו פעולה".

קאהן: מה הסיכוי? מ1-10?

ח"כ כהנא: "כולם חושבים שיש לנו איזשהו תיעוב כלפי נתניהו, והמצב הוא בדיוק הפוך. אנחנו מלאים בהערכה לנתניהו על כל מה שהוא עשה למען עם ישראל. הוא הביא הישגים גדולים מאוד. אבל עכשיו הוא מוכיח שהוא הקים את הממשלה הכי כושלת בתולדות המדינה והוא מונע משיקולים שאינם מקצועיים ואינם ענייניים וצריך להחליף אותו. אנחנו כמובן מפלגת ימין, עם ערכי ימין ורוצים לקדם את אידיאולוגיית הימין, אבל אנחנו עכשיו מבינים שאנחנו נמצאים במלחמה ובמלחמה צריכים להתאחד".

כהנא נשאל שוב לגבי אפשרות של שיתוף פעולה עם לפיד וענה: "יש בחירות בכלל? כרגע אין בחירות. הרי גנץ יכול כל רגע לעשות פלי פלאק לאחור. הוא כל הזמן מחפש סולמות שיאפשרו לו לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו. בכלל אין בחירות אז למה אנחנו מתעסקים בשאלות היפותטיות".

קאהן: לו אני מצביע ימינה ואני שומע את היעדר התשובה שלך, אני אומר לעצמי 'הוא מתחמק ושומר את כל האפשרויות פתוחות'

ח"כ כהנא: "אנחנו לא קובעים עכשיו עם מי נלך או לא. אנחנו אומרים שמפלגות ציוניות שישימו את האת הויכוחים בצד יוכלו לשתף איתנו פעולה".

קאהן: גם ליברמן?

כהנא: "אתה שומע את הרטוריקה שלו ואתה שואל את עצמך 'מה עובר עליו'? איך יכול להיות שהוא מדבר ככה על כל מה שחשוב ויקר לנו".

לגבי נתניהו, אמר ח"כ כהנא: "אנחנו אמרנו שאנחנו לא ממפלגת 'רק כן ביבי' ולא ממפלגת 'רק לא ביבי'. אבל כעת הוא נכשל וצריך להחליף אותו באדם כמו נפתלי בנט שקרוץ מהחומר הנכון".



0 תגובות